loader image

ادعای تزریق هورمون به مرغ‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی وزارت بهداشت

حکیم مهر: پایگاه اطلاع رسانی رسمی وزارت بهداشت (وب دا) در اقدامی عجیب با انتشار خبری با عنوان «خودداری از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون» به نقل از مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادعا کرد که چون در برخی مرغداری ها به مرغ ها هورمون تزریق می شود، مردم از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون خودداری نمایند.

وی همچنین در اظهارات دیگری ادعا نمود که «اکثر مرغ های زیر ۱۵۰۰گرم و بالای ۱۸۰۰ گرم مریض بوده و مصرف آن می تواند سلامت افراد بخصوص سلامت زنان را به خطر بیندازد» !!!

به گزارش حکیم مهر، این ادعا در حالی مطرح می شود که پیش از این، دامپزشکان و فعالان صنعت طیور بارها استفاده از هورمون در واحدهای پرورش طیور را تکذیب کرده اند، ولی متاسفانه باز هم برخی پزشکان به این شایعات دامن می زنند. البته این بار انتشار این ادعا از سوی پایگاه اطلاع رسانی رسمی وزارت بهداشت، خود جای تاسف دارد.

باید در پاسخ به چنین ادعاهایی تنها گفت؛ چرا تمایل دارید در مورد موضوعاتی که اطلاعی از آن ندارید، اظهار نظر نمایید؟! باور کنید کسی شما را به خاطر کلمه «نمی دانم» مواخذه نخواهد کرد!

به گزارش حکیم مهر، متن خبر منتشر شده به شرح زیر است:

خودداری از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون

هورمونی که بعضا در مرغداری ها به مرغ تزریق می شود، در پوست و گردن تجمع می یابد که بهتر است این قسمت ها قبل از پخت از مرغ جدا شود .

به گزارش «وب دا» مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه گوشت مرغ یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی پروتئینی در بین مردم است، در خصوص مواردی که هنگام خرید باید به آن دقت نمود، بیان کرد: از خرید مرغ های زیر ۱۵۰۰گرم و بالای ۱۸۰۰ گرم خودداری کرده زیرا اکثر این مرغ ها مریض بوده و مصرف آن می تواند سلامت افراد بخصوص سلامت زنان را به خطر بیندازد.

«دکتر حسن براتی زاده» تصریح کرد: پوست بدن مرغ باید به رنگ سفید مایل به زرد کمرنگ یا کهریایی و ماهیچه های اسکلتی مرغ به رنگ سفید مایل به صورتی و فاقد خون مردگی و تورم باشد و زیر بال مرغ بهترین محل برای تشخیص سلامت مرغ است و زیر بال مرغ نباید بوی نامطبوع بدهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افراد در هنگام خریداری حتما به تاریخ تولید، تاریخ بسته بندی و مدت زمان ماندگاری و مجوز بسته بندی سازمان دامپزشکی دقت داشته باشند، افزود: مرغ تازه در دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد به مدت 3 روز و در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد فریزر تا 1 سال قابل نگهداری است.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : 34443330-011

موبایل : 09113555662