loader image

رونمائی از اجرای طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا

بمنظور اجرای طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، گواهینامه رتبه A+ به کشتارگاه ساوانا در شهرستان گلوگاه اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی مازندران، صبح روز یکشنبه 14 مهر ماه بمناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی بصورت همزمان در کشور کشتارگاه های رتبه بندی شده A+ و A گواهینامه خود را از دامپزشکی دریافت کردند.

دکتر سید حسین رضوانی با اعلام این خبر افزود، با ابلاغ طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ این اداره کل با انجام ممیزی از کشتارگاه های سطح استان و انطباق قوانین با ساختار و تجهیزات موجود در کشتارگاه ها، کشتارگاه صنعتی طیور ساوانای شهرستان گلوگاه گواهینامه رتبه A+ را دریافت کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد، اجرای این طرح در کشتارگاه ها تدریجی بوده و متصدیان برای دریافت رتبه های بالاتر می توانند با بهره گیری از توان مشاوره و کارشناسی دامپزشکی و نصب تجهیزات مدرن و پیشرفته به رتبه بالاتر ارتقاء یابند.

وی تصریح کرد، در حال حاضر کلیه کشتارگاه های فعال در استان با شرایط کاملاً بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی در حال کشتار بوده و شهروندان عزیز می توانند با مراجعه به اماکن عرضه تحت نظارت دامپزشکی نسبت به خرید مرغ های بهداشتی که با نایلکس در کشتارگاه های صنعتی طیور استان بسته بندی می شوند اقدام نمایند.

ایشان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل خوب کشتار مرغ در استان افزود، با ممیزی کشتارگاه ها توسط کارشناسان دامپزشکی کشتارگاه ساوانا به همراه2 کشتارگاه دیگر در سطح کشور موفق به دریافت رتبه A+ شدند و برای شناساندن راحت رتبه بندی گوشت مرغ به مردم، از رنگ‌های شاخص بصورت نوار رنگی سبز برای مرغ رتبه A+، نوار رنگی آبی برای مرغ رتبه A و نوار رنگی نارنجی برای مرغ رتبه B در قسمت انتهای پهن بسته بندی با رعایت الگوی برچسب گذاری استفاده خواهد شد.

رضوانی هدف از اجرای این طرح را تضمین سلامت مصرف کننده و ایجاد رقابت برای تولیدکننده برای ارائه محصولات با کیفیت بالا عنوان کرد و خاطرنشان کرد، طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، طرحی ایجابی، تشویقی و تدریجی در راستای انجام وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور بوده که در اجرای این طرح حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده مد نظر می باشد که امیدوارم با اجرای تدریجی این طرح در استان شاهد ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه و تامین غذای سالم برای شهروندان باشیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : 34443330-011

موبایل : 09113555662