loader image

نامه رئیس هیت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ به رئیس جمهور

آقای رییس جمهور؛ اجازه دهید تولید استمرار داشته باشد /  مشکل نهاده ها همچنان گریبان گیر صنعت طیور

رییس انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ با ارسال نامه ای به رییس جمهور ضمن درخواست حمایت دولت از تولید در روزهای سخت کرونایی خواستار تسهیل در دسترسی به نهاده های خوراکی طیور مورد نیاز تولید، به اندازه کافی در اسرع وقت با قیمت مصوب واقعی به اختیار تولیدکنندگان شد.

عبدالعلی طهماسبی رییس انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ با ارسال نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهور خواستار کمک به تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران شد.

در بخشی از این نامه آمده است: در شرایط شیوع ویروس کرونا جان افراد فعال در این صنعت، به سبب ماهیت کار که در کارخانجات کشتار مرغ، کارخانه دان، واحدهای مرغداری و … به صورت دسته جمعی مشغول کارند در معرض مخاطره جدی قرار دارد. با این اوصاف گاهی به پس نگذاشته هر آنچه لازمه تولید بود این جان بر کفان در طبق اخلاص گذاشته و می گذارند. این در شرایط است که روزانه شاهد کرونا مثبت شدن بستگان و همسایگان هستند و شعار در خانه بمانید مشمول آنان نشده است.

در ادامه طهماسبی اعلام داشت: آقای رییس جمهور؛ اجازه دهید تولید استمرار داشته باشد. اجازه دهید چرخ های صنعت از حرکت بازنایستد. اجازه دهید بیرق تولید برافراشته بماند.

طهماسبی در این نامه فقدان نهاده های خوراکی طیور، کاهش فلج کننده و زیان بار قیمت گوشت مرغ و شیوع ویروس کرونا را از عوامل تهدید کننده تولید صنعت طیور کشور ذکر کرد و افزود: نهاده های خوراکی طیور مورد نیاز تولید، به اندازه کافی در اسرع وقت با قیمت مصوب واقعی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

متن نامه ارسالی به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای روحانی

رییس جمهور محترم

سلام علیکم؛

احتراماً به عرض عالی می رساند صنعت طیور کشور از منظر گردش مالی، توان تولید، سطح اشتغال، اثربخشی محصول در سبد خانوار رتبه نخست اقتصاد کشور بر تارک آن می درخشد.

گوشت مرغ به عنوان یک ماده غذایی استراتژیک و حضور پررنگ آن در سفره هموطنان حساسیت های ویژه ای را با خود به همراه دارد. لذا، تولید مستمر مستلزم دقت نظر، توجه و حمایت های ویژه ای را می طلبد.

متأسفانه در شرایط کنونی با سه چالش شکننده همزمان مواجه هستیم و برای نابودی صنعت طیور فقط یکی از آن ها در صورت لاینحل ماندن کفایت می کند.

-فقدان نهاده های خوراکی طیور (کنجاله سویا، ذرت، افزودنی های خوراک و …)

-کاهش فلج کننده و زیان بار قیمت گوشت مرغ.

-شیوع ویروس کرونا. در صورت عدم مراقبت های ویژه همان گونه که جان عزیز انسان ها را می گیرد، نفس تولید و اشتغال را نیز خواهد گرفت.

فقدان نهاده های مورد نیاز علاوه بر آن که تولید را متوقف می نماید در اندک مدتی صنعت طیور را به سمت نابودی سوق خواهد داد. محو صنعت طیور و بحران های متعاقب آن حاصل اسفبارش خواهد بود. استمرار زیان حاصلی جز ورشکستگی و توقف تولید نخواهد بود.

در شرایط شیوع ویروس کرونا جان افراد فعال در این صنعت، به سبب ماهیت کار که در کارخانجات کشتار مرغ، کارخانه دان، واحدهای مرغداری و … به صورت دسته جمعی مشغول کارند در معرض مخاطره جدی قرار دارد. با این اوصاف گاهی به پس نگذاشته هر آنچه لازمه تولید بود این جان بر کفان در طبق اخلاص گذاشته و می گذارند. این در شرایط است که روزانه شاهد کرونا مثبت شدن بستگان و همسایگان هستند و شعار در خانه بمانید مشمول آنان نشده است.

آقای رییس جمهور

اجازه دهید تولید استمرار داشته باشد. اجازه دهید چرخ های صنعت از حرکت بازنایستد. اجازه دهید بیرق تولید برافراشته بماند.

آقای دکتر روحانی دستور فرمایید:

نهاده های خوراکی طیور مورد نیاز تولید، به اندازه کافی در اسرع وقت با قیمت مصوب واقعی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

-فروش سیستمی نهاده های خوراکی طیور بدون اختلال در روند توزیع، نظارت شده و دقیق صورت پذیرد.

-فروش دو فاکتوره به وسیله واردکنندگان نهاده ها متوقف گردد.

-خسارات و زیان های تولیدکنندگان صنعت طیور در شرایط کرونایی تعیین و تأمین شود.

و برای آینده:

جهت تسریع و تسهیل واردات، کلیه نهاده های خوراکی طیور با ارز آزاد وارد گردد و جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر، بسته های حمایتی در نظر گرفته شود.

عبدالعلی طهماسبی

رییس هیئت مدیره

رونوشت:-جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور جهت استحضار و دستور اقدام.

-جناب آقای دکتر رحمانی وزیر محترم صمت جهت استحضار و دستور اقدام.

-جناب آقای مهندس کشاورز سرپرست محترم وزارت جهاد کشاورزی جهت استحضار و دستور اقدام.

-هیئت مدیره محترم جهت استحضار.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : 34443330-011

موبایل : 09113555662